جشن شکوفه ها

تصاویر جشن شکوفه ها در مناطق 14گانه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

راهنمای استفاده از دفتر «مدیریت فرآیند های کلاس»

دفتر «‌ مدیریت فرآیند های کلاس» ، ابزاری است در اختیار معلم؛ در این دفتر اهداف دوره ابتدایی جهت دسترسی آسانتر معلمین عزیز به آنها و تعداد  8 جدول وجود دارد، که به شرح ذیل توسط معلم کلاس تنظیم می گردد:(کلیک بر روی ادامه مطلب)

ادامه مطلب ...

منشور راهبردی و سیاست های آموزشی حوزه معاونت آموزش ابتدایی

  • 1-      توسعه و گسترش یادگیری های عملکردی و دوری گزیدن از حافظه پروری و حافظه محوری
  • 2-     توجه وافر به نقش تربیتی مقطع ابتدایی و اهتمام ویژه به آموزش مطلوب مهارت های مورد انتظار
  • 3-     اهتمام جدی به تغییر رویکرد ارزشیابی کمی( سنتی) و جایگزین نمودن نظام ارزشیابی توصیفی به عنوان مرحله آغازین تحول در نظام ارزشیابی آموزشی
  • 4-     برنامه ریزی جامع  جهت توجیه اولیاءدانش آموزان ، آموزش معلمان ، مدیران ، معاونین آموزشی و کادر مدرسه در راستای تغییر شیوه ارزشیابی
  • 5-     توجه ویژه به اجرای طرح ارتقاء آموزش قرآن کریم در پایه سوم و چهارم به منظور انس بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم.
  • 6-     آموزش معلمان ، مدیران ، معاونین آموزشی و کادر مدرسه در راستای ایجاد تغییرات و تحولات بنیادین در مقطع ابتدایی بالاخص برگزاری صددرصدی دوره های ضمن خدمت در عناوین ارزشیابی توصیفی ، ارتقا قرآن ، هنر و طرح همسو سازی کتب پایه اول با برنامه درسی ملی
  • 7-     برنامه ریزی جامع جهت تک نوبته نمودن مدارس ابتدایی که به صورت دو شیفت اداره می شوند.
  • 8-    برنامه ریزی جامع درجهت رسیدگی مطلوب به امور دانش آموزان با نیاز های ویژه از جمله دانش آموزان مرزی ، دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری ،رفتاری و ...
  • 9-     اهتمام ویژه به طراحی برنامه های مداخلاتی جهت رسیدگی به امور دانش آموزان لازم التوجه، با عنایت به اصل تفاوت های فردی
  • 10-    توجه ویژه به مدارس محروم منطقه و حاشیه ای وکلاس های چند پایه و برنامه ریزی جامع در جهت ارتقاء کیفیت آموزش در این نوع کلاس ها.
  • 11-    ساماندهی مجتمع های آموزشی و پرورشی شهری و روستایی به گونه ای که موجبات ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس ابتدایی را موجب گردیده و نظارت آموزشی بر کلاس های روستایی را تسهیل نماید.
  • 12-   توجه ویزه به هوشمند سازی مدارس ابتدایی با برنامه ریزی جامع و در گستره زمانی قابل قبول طوری که به  هوشمند سازی صد در صدی مدارس ابتدایی انجام شود.
  • 13-  توجه جدی به ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در مقطع ابتدایی با اتخاذ تدابیر و سیاست های لازم.
  • 14-  تشویق همکاران به شرکت در برنامه های خودآموزی و دانش افزایی همانند جشنواره های الگوهای برتر تدریس( فناوری آموزشی –تربیتی) در سطوح مدرسه ، منطقه ، استان و کشوری
  • 15-  اهتمام جدی برای برگزاری کارگاه های آموزشی مورد نیاز در طول سال تحصیلی با حضور مدرسین مجرب مطابق با نیاز های آموزشی مناطق
  • 16-   برنامه ریزی جهت بازدید موثر از طرح های تحولی مانند طرح توصیفی ،طرح ارتقا قرآن  و ... در طول سال تحصیلی
  • 17-  توسعه و گسترش آموزش پیش دبستانی یک ساله و اهتمام جدی به آموزش های دو زبانه مشمول کودکان دوزبانه ای که به حدنصاب تشکیل کلاس نرسیده اند.
  • 18-     توجه به کیفیت بخشی به آموزش های پیش دبستانی و نظارت لازم و کافی بر کلیه کلاس ها در طول سال تحصیلی.
  • 19-   تشکیل و توسعه کمیته های تولید محتوای منطقه ای .
  •   20-  اهتمام ویژه به تجهیز مدارس به IT ، کیت های آموزشی و کلیه تجهیزات مورد نیاز مقطع
  • 21-انسداد  بیسوادی و جذب کلیه کودکان لازم التعلیم در مدرسه